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The Italian Wars - Ultimate (Battle Beta)

Lun 14 Nov 2016 - 16:30 por Miguel80tp

The Italian Wars - Ultimate (Battle Beta)



Lanzada la beta del futuro Italian Wars - Ultimate. Se han añadido varias facciones nuevas, junto con una revisión completa de todas las estadísticas de las unidades. También se han agregado nuevos sonidos y música que proporcionan una sensación completamente nueva y un ambiente renacentista.

Más información // Fuente original



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Roma Surrectum 2

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Roma Surrectum 2

Mensaje por Gale Geha el Lun 28 Ene 2008 - 12:07

ROMA SURRECTUM II



Información: Reconversión TOTAL de Rome Total War. Disponible para las 3 plataformas disponibles: RTW, BI y ALEX. Increible mod con excelentes cambios gráficos en la vegetacion de batalla, una colección ambiciosa de unidades históricas creadas hasta el mas minimo detalle y con calidad nunca vista en RTW hasta ahora. Nuevas facciones originales que reemplazan a algunas de las típicas en RTW, como los galaicos, belgas, pergamo, confederacion boi..etc

Links de descarga y mas: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Parche 2.5: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



facciones del parche 2.5

Syracuse:


Capua:


Massalia:


Galatia:


Bithynia:


Imagenes del mapa









Exclamation Instalación parche 2.5: Exclamation

Es mas facil que sacarle una piruleta a un bebe, asi que atentos

-Descargar el archivo (o sea el instalador)
-Extraer la carpeta del parche 2.5 a una carpeta aparte, en el escritorio si quereis con nombre X
-Cojer la carpeta del parche 2.5 ,de la carpeta X del escritorio
-Arrastrar a la carpeta del parche 2.5 a la del Surrectum 2, donde estan todas las carpetas archivos , el data, etc, y sobrescribir todo
-Id al icono del escritorio donde lanzais el juego y ya vereis los cambios, asi comprobareis si funciona.


PD:He probado el parche 2.5, un poco light a mi parecer, puedes escojer jugar como antes pero las nuevas facciones no aparecen en la campaña, son sustituciones de territorios greigos, como Syracusa, y el Bosphoro, ais que o escojes una y juegas con esta con las demas originales del juego o nada de nada, digamos que no puedes enfrentarte en el mapa de campaña Galateos y Bythinya, solo puede aver una de las facciones nuevas en activo en el mapa de camapaña. Por lo demas cambian algunos nombres de territorios y enclaves asi como la posicion de algunas facciones, por lo dema sigue siendo el surrectum 2 de toda la vida mas los cambios que se dicen.

salu2, y a saquear romaaa !!! evil2



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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Pofios el Mar 29 Ene 2008 - 19:09

Parece ser que se estan planteando hacer un mod capaz de competir con el Europa Barbarorum yo por ahora sigo jugando al Roma Surrectum 1.5 ya que las unidades del Europa Barbarorum no me gustan demasiado, y las batallas son un poco largas, no creeis ?


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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Gale Geha el Mar 29 Ene 2008 - 19:40

Totalmente de acuerdo Pofios (yo por lo menos) aunque sea el mod más acertado históricamente tiene sus fallos; además está en inglés.
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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Carolvs V el Vie 29 Feb 2008 - 19:21

No soy un experto en esto de los mods, por lo que si alguien me puede decir de donde me lo bajo y como lo instalo, se lo agradezco.
No me refiero al roma surrectum 2.0, si no al anterior.

Gracias
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Roma Surrectum 1.5

Mensaje por Gale Geha el Vie 29 Feb 2008 - 21:02

Bueno pues como veo que muchos usuarios preguntan por este mod en otros hilos, postearé la página de descarga:

Página de descarga con las instrucciones para la instalación.
(Versiones completas y parches de 1.5a, 1.5b y 1.5c en función de la versión de RTW que tenemos instalada)

La página de TWCenter, en la cuál están los aspectos del mod y lo comentan:

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Actualizado a 2 de febrero de 2009!
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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Curbelo el Vie 29 Feb 2008 - 23:07

No se como estara el RS 2.0 pero ami el RS me a decepcionado en el apartado de las unidades y me explico, para mi es una falta de profesionalidad que en la unit card de la unidad aparezca un tipo de unidad y en batalla sea diferente, esto ocurre en muchas unidades persas, tiene muy buenas unidades por eso e intentado conseguirlas pero al no estar completas esteticamente hablando las e tenido que dejar o hacerla yo mismo. No se si estais deacurdo conmigo, creo que se debe a las prisas por sacar el mod


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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por hereje el Vie 29 Feb 2008 - 23:14

Totalmente de acuedo. Ya puestos no cuesta nada poner la unit card correspondiente a la unidad. Parece una cosa insignificante, pero eso ayuda mucho a la hora de selccionar las unidades en una batalla, vas mas rápido.


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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Gale Geha el Sáb 1 Mar 2008 - 0:50

Eso se ve claramente en los espartanos, ese es uno de los errores. También lo que no me parece demasiado bien, es que puedas reclutar ejércitos de bandera llena en un turno. Eso si que es falso, ¿como en seis meses se va a reclutar un ejército tan enorme?
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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Gale Geha el Mar 18 Mar 2008 - 13:39



Roma Surrectum proudly presents their latest faction preview -- Macedon! With units skinned by the amazing tone, this is Macedon as you've never seen them before! To find out more:


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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Sguard el Dom 28 Sep 2008 - 18:42

vean el problema que me da. Lo borro y descargo de nuevo pero siempre me da este error


Script Error in data/descr_batlle_map_lighting_control txt, at line 7, column 1.

Expecting reading "min_light_intensity"

Al darle para jugar se me queda en engro y luego me lleva al escritorio y me pone ese mensaje siempre. ¿que puede ser? ¿Como lo arreglo?
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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Gale Geha el Dom 28 Sep 2008 - 18:59

Hmmm, ¿tu juego es pirata?, aún así creo que te debería ir, mira a ver si instalando el parche se soluciona:

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Y mira a ver si lo has instalado bien eso sobre todo:



1. Original install of Rome Total War
2. Patch RTW to v1.3 and then v1.5) or
If you install BI as well as RTW then you should only apply the 1.6 patch

3. (Optional) Install Alexander
4. Install RS - Full Install 1.5a.exe into your ‘RTW’ folder (NOT THE DATA FOLDER)
5. Install RS - Patch 1.5b.exe into your ‘RTW’ folder (NOT THE DATA FOLDER)
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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Sguard el Dom 28 Sep 2008 - 20:51

nada... con el parche me sigue dando el mismo error.
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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Taqui el Jue 8 Ene 2009 - 9:54

Lo último sobre este mod...

Here is the latest, and hopefully last, patch to RS1.5. This patch addresses of number of minor and irritating bugs, here's a partial list of bugs that were fixed in this patch:

* Rivers not getting to edge of landmasses
* No travel between Sinope and Trapezius (this was the same bug as the rivers not reaching the edge of the landmasses, map_features.tga accidentally got shifted up and to the right which put some of the river crossings into the water)
* Legion recruitment not working correctly for byzantium
* Moesia not listed in a mercenary recruitment group in descr_mercenaries
* Ptolemies, Carthage cannot build an aqueduct or city plumbing
* Croton incorrectly listed as a location for initiating the Imperial Reforms on the Info Building's description
* Celtiberian Spearmen & Early Liby-Phoenician Spearmen duplicate recruitment
* A couple of missing sprites added in
* A couple of missing resources were added into descr_regions.txt
* A couple of name related issues were fixed (may have been the cause of a few errorless CTDs)
* Various other minor bugs

LAS LEGIONES DE ROMA SURRECTUM:

Spoiler:
Legio I Germanica
Legio II Augusta
Legio III Gallica
Legio III Augustica
Legio V Alaudae
Legio VI Ferrata
Legio VII Claudia Pia Fidelis
Legio VIII Augusta
Legio IX Hispana
Legio X Gemina Pia
Legio XI Claudia Pia Fidelis
Legio XIII Gemina
Legio XXII Deiotariana

Imperial Legions:

Legio I Italica
Legio I Minervia Pia Fidelis
Legio I Adiutrix
Legio II Adiutrix Pia Fidelis
Legio II Traiana Fortis
Legio III Cyrenaica
Legio III Italica
Legio IV Flavia Felix
Legio IV Scythica
Legio V Macedonica
Legio VI Victrix Pia Fidelis
Legio VII Gemina
Legio X Fretensis
Legio XII Fulminata
Legio XIV Gemina Martia Victrix
Legio XV Primigenia
Legio XV Apollinaris
Legio XVI Flavia Firma
Legio XX Valeria Victrix
Legio XXI Rapax (Predator)
Legio XXII Primigenia
Legio XXX Ulpia Victrix
ROMA SURRECTUM FEATURES:
Spoiler:
1. Four new factions, Syracuse, Epirus, Kingdom of Cimmerian Bosporan, Kingdom of the Attalids(Pergamum).
2. All factions reskinned (with a few isolated exceptions), using skins by Ferres\Godzilla and Webbird, and a number of others. Many new unit cards and others a work in process.
3. New strat map characters by Riczu, and some altered by myself.
4. Imperial Campaign using IceTorque/Webbird map.
5. SkyMod by Archer
6. Prometheus Grass Mod and Roman\Greek Strat city models by Prometheus
7. SigniferOne Animations
8. Portions of Bugfixer v3.36, by Player1
9. Portions of Borsook’s Enhancements v2.24
10.All BI buildings added for Barbarians
11.Many new buildings in tech _tree
12.Recruitable generals
13.All new loading screens by 'Tone'.
14.AOR recruitment system that limits factions to a basic area of historical influence.
15.Some units available to many factions that are at least the equal of Roman Legionaries.
16.Roman ‘Governors, Pro-Consuls, and Prefects’…pseudo-generals with infantry guards who will be governors and regional leaders, allowing Generals to fight, not baby-sit towns.
17.Three Republican Legions: I & II, and one that can only be recruited in Rome. Republican Legion I recruitable only in Italy, 'II' outside Italy.
18. Various 'levels' of reforms when the Marian Reforms do occur
19.The ‘Legio Praetoriani’…the Praetorian Legion, which can only be recruited in the ‘Castra Praetorium’ in Rome. Historically, there were two ‘Praetorian Prefects’ who commanded these Legions, and they also can be recruited here, but only after the Marian Reforms. Likewise, Praetorian Cavalry.
20.Altered strat interfaces for all cultures except Carthage
21.New symbols and banners for all factions.
22.Heavily rewritten in-game text files (with more historical work in progress).
23.Barbarians can build stone walls.
24.Character movements have been greatly increased on the strat map to help solve ‘stuck army’ problems and improve AI use of it's Navy. In the 'important_stuff' folder you will find a directory called 'STRAT_MOVEMENT', and should use the appropriate file for the map you want to play.
25.New ‘battle system’ thanks to the contributions of Sinuhet’s 7.0 formations (modified for this mod with his permission), Darth’s recent EDU settings discoveries, and Repman’s sharing of his new close/loose formations settings. Battles are longer, harder and more fun. The AI is much smarter than before.
26.Nightbattles included.
27.Reskinned Egypt and gave them new units to reflect their more ‘greek’ nature at this time in history (still a WIP changing them over)
28.New City strat models for Romans and Greeks...thanks to Prometheus.
29.Heavily reworked economy and bonuses...should be good happiness and little squalor, but less money.
30.Unit costs doubled...in cases tripled, building times and costs much higher.
31."0" turn recruitment for most units except ships, and a few others, which take one turn.
32.Rewritten Greek and Roman Temple descriptions by 'Tyr' (others in progress), and their temples distributed more historically.
33.Slave faction can recruit units...so they are more of a challenge.
34.New 'Kingdoms & Tribes' faction that is essentially an AOR controlled huge Free Peoples 'entity'. They are a real faction. They act like many small individual factions because their regions are widely dispersed. They recruit units only from the regions they start with, and each regional 'Little faction' recruits units that fit the cultural area they are in.
35.'Free People' faction and 'Kingdoms & Tribes' factions merged together on strat map....so they all look like one 'Slave' faction, but attack you and each other, display 4-5 different banners on the map, and many different ones in battles depending on the cultural areas.
36.Beautiful new clouds and light settings by 'Tone'!
37.A number of changes made to the IceTorque/Webbird map by 'Northern Ranger', mainly to the Greek areas and Sicily to make them more historical and more playable.
38.Reworked music package using new and old contributions from this site and other resources will be offered as an optional download when it's finished.
...y alguna más...
Página de descarga con las instrucciones para la instalación.

(Versiones completas y parches de 1.5a, 1.5b y 1.5c en función de la versión de RTW que tenemos instalada)


Última edición por Taqui el Lun 2 Feb 2009 - 16:14, editado 1 vez


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Roma Surrectum 2.0

Mensaje por Taqui el Jue 8 Ene 2009 - 10:45

El equipo de

Roma Surrectum 2.0

Presenta...


1ª Preview: The Cimbri


The Cimbri people were an enigma. Virtually unknown until they appeared around 120 BC during a mass migration in search of a new homeland. They had joined with the Teutones and other tribes to swell their ranks to well over 600,000. They came in contact with the Romans, due to a dispute with Rome’s ally the Taurisci in Noricum in 113 BC. Respectfully they acknowledged the sovereignty of Rome and made a request of consul Gnaeus Papirius Carbo for land on which to settle. They offered themselves as auxiliaries to Rome should the need arise. Carbo informed them that there was no land in Noricum, but that guides would direct them to a rich and bountiful area a short march away. But Carbo had already planned an ambush to rid the world of these “barbarians”; an act that would cause Rome more pain than Carthage ever inflicted...and put Rome once again under the threat of occupation.

La primera preview AQUÍ

2ª Preview: Hellinistic Generals


"A Hellenistic commander yearned both for victory by intellect and to do great deeds with his own hands, to be most capable in fighting and in generalling."

La segunda preview AQUÍ


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Re: Roma Surrectum 2

Mensaje por Solón de Atenas el Jue 8 Ene 2009 - 23:35

Joder.... el Rome Surrectum va a ser la ostia hermano...

Very Happy


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Re: Roma Surrectum 2

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