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The Italian Wars - Ultimate (Battle Beta)

Lun 14 Nov 2016 - 16:30 por Miguel80tp

The Italian Wars - Ultimate (Battle Beta)



Lanzada la beta del futuro Italian Wars - Ultimate. Se han añadido varias facciones nuevas, junto con una revisión completa de todas las estadísticas de las unidades. También se han agregado nuevos sonidos y música que proporcionan una sensación completamente nueva y un ambiente renacentista.

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Facciones sin audio.

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ElChipi
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Facciones sin audio.

Mensaje por ElChipi el Sáb 4 Jun 2016 - 2:02

Hola, bueno comencé a jugar el medieval 2 hace no muchas horas lo había jugado antes (de forma ilícita, en fin). Ahora lo tengo en steam, mi problema es que las facciones de los teutones y de Novgorod están muteadas, no "hablan" en la campaña ni en las batallas, estuve buscando en distintos foros pero no encontre solución, una solucion involucraba cambiar archivos que no pude encontrar, se  hacia hincapie en vanilla (no entiendo que es) y no puedo encontrar estos archivos.
cabe recalcar que la solución se la daban a un tipo que estaba modificando el juego no es mi caso pero pensé que me serviría, ayuda y gracias de antemano.
(Adjunto aquella solución, usuario Ishan de otro foro, no adjunto el link porque quizas no se deba jejej saludos)
1) First step is to have all these default 39 vanilla files in your mod folder inside data folder of ur mod.

2) Now open your descr_sounds_accents.txt file and under east euro accent add these 2 new factions
accent East_European
factions russia, poland, hungary, denmark
, teutonic_order, lithuania
Close and save the file.

3) Now open descr_sounds_db.xml file add all the factions that u have in your mod and make sure u delete the factions like kalmar_union which don't exist.

4) descr_sounds_generic.txt has no need of modification if u are not using a mangonel siege engine in your mod. So move on.

5) Now comes the most important file the export_descr_sounds_units_voice.txt file. In this file all you have to do is add the unit battle voices under the part 
accent East_European
For example under lithuania there is a unit called Samogitian Axemen. So to add it's voice all you have to do is check it's class type in the EDU i.e.

category infantry
class heavy
voice_type Heavy
accent East_European


Now open the export_descr_sounds_units_voice.txt file of teutonic one and search for the unit and copy this entry given below
unit Samogitian Axemen
event
folder data/sounds/Voice/Human/Localized/Battle_Map
East_European_Heavy_Generic_Heavy_Infantry_1.wav
East_European_Heavy_Generic_Heavy_Infantry_2.wav
end

After that paste this entry inside the export_descr_sounds_units_voice.txt file of your mod which u copied from vanilla under accent east_european andclass heavy. It's imperative that u don't by mistake replace the whole file by the teutonic one as it will cause trouble in battle sounds for some units laterwards why? because some units might not be present in it as this is for teutonic campaign.
So to summarize this step all now u have to do is add every new unit of the new faction that you just inserted in ur mod one by one. I know it sounds very lengthy but that's the only legit way to do it.

After that u are done now delete every .dat and .idx files in total there are 8 files in the sounds folder so that everything generates from those 39 files of yours inside the data folder of your mod.

Hmmh i looked at your descr_sm_factions.txt file and saw 2 factions russia and novgorod ! Now why would you do that as they are the same factions but u said that u have added new units to novgorod my advice is
keep novgorod which is basically russia and rename the russia to Kievan rus and shift it's capital to kiev all you have to do is make some changes in the files located in the text folder so that u can use both the factions in grand campaign but that is entirely up to u.
Hope this little tutorial helps you. Remember to make the sounds 100% working u have to follow my exact steps.
Good Luck Bro.
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Alguarro
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Re: Facciones sin audio.

Mensaje por Alguarro el Sáb 4 Jun 2016 - 12:32

Tiene gracia, la semana pasada Miguel arregló ese problema. Aquí está el enlace del tema:

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VANILLA o VAINILLA significa juego original, es decir, sin modificaciones. En el medieval 2 hay muchos mods (modificaciones) que cambian aspectos gráficos, estadísticas de unidad o el mapa entero, como el Third Age, que trata sobre la Tierra Media de El señor de los anillos.
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ElChipi
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Re: Facciones sin audio.

Mensaje por ElChipi el Sáb 4 Jun 2016 - 20:53

Gracias maestro Smile

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Re: Facciones sin audio.

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